Business case

Volledige uitwerking van HalloWerk, een initiatief van de G4

HalloWerk helpt werkzoekenden en werkgevers elkaar te vinden. Sinds de oprichting in 2018 zijn wij betrokken geweest om dit idee van de grond te krijgen. Dat idee bleek zo succesvol dat steeds meer gemeenten wilde mee doen. Inmiddels is het een initiatief van de gemeente Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en Utrecht. In 2022 was het daarom tijd voor een nieuw jasje!

De briefing

Van succesvol idee naar volwassen concept

Sinds de oprichting is HalloWerk snel gegroeid. De doelgroep werd steeds groter en meer divers. Hoe zorgen we ervoor dat we alle beoogde werkzoekenden, werkgevers én gemeenten mee krijgen in dit prachtige concept om zo veel mogelijk mensen aan het werk te krijgen?

Aanpak

Alle neuzen dezelfde kant op

Omdat er enorm veel enthousiaste stakeholders waren was het belangrijk om een goede balans te vinden tussen ‘breed gedragen’ en ‘breed aangedragen’. Door middel van duidelijke sessies hebben we iedereen betrokken gehouden bij het proces en hebben we echt samen een prachtig resultaat neer gezet.

Het resultaat

Zo veel mogelijk mensen weer aan het werk

De nieuwe huisstijl en website van HalloWerk is het resultaat van ruim een jaar hard werken. Iedereen is er enorm trots op. Bovendien garanderen we de reactiesnelheid van alle aanvragen door deze per doelgroep en gemeente/regio gelijk door te sturen naar de juiste persoon en dit inzichtelijk te maken middels een dashboard.

Bekijk dit project

Opnieuw een succesvol opgeleverde website waar een goede gebruikerservaring en een heldere informatievoorziening een belangrijk onderdeel waren van het doel. We zijn dan ook trots op het eindresultaat. Ervaar het nieuwe HalloWerk!

Een goed proces is alles

De sessies die we met alle stakeholders hebben gehad zijn van onschatbare waarde geweest. We konden zo belangrijke wensen in kaart brengen en achterhalen of we zelf geen blinde vlek hadden. Alle deelopleveringen konden we vervolgens ook weer laten toetsen. Het draagvlak was daarom enorm.

Design flow

Het begint met wensen en doelen per doelgroep. Daarna vloeit dat door naar customer journey’s, wireframes en UI designs. Daarbij is rekening gehouden met werkzoekenden, werkgevers en gemeenten (zowel nieuwe als bestaande). Alles moet zo eenvoudig mogelijk zijn, waarbij het ultieme doel een aanmelding  is.

Slimmigheidjes

Het contactformulier ziet er eenvoudig uit en dat is uiteraard met een reden. Elke gemaakte keuze geeft een net iets ander resultaat waardoor je alleen ziet wat jij als bezoeker nodig hebt. Daarnaast worden alle aanmeldingen slim doorgestuurd naar specifieke contact personen. Deze moeten de inzending afvinken zodat in een centraal dashboard kan worden bijgehouden hoe snel er gereageerd wordt. Dat is pas toewijding om mensen snel weer aan het werk te krijgen!

hallowerk - meetinghw
hallowerk - designproces
hallowerk - hwcontact
Optimalisatie sprints

Meten, leren en aanpassen

De nieuwe website was een frisse wind voor HalloWerk. Veel stakeholders hebben hun inbreng kunnen leveren. Door de tijd heen kunnen wensen uiteraard veranderen. Door middel van onze doorlopende optimalisatie sprints kunnen we eenvoudig meebewegen met deze veranderingen.

hallowerk - ondersteuning
ondersteuning, onderhoud & hosting

Geen zorgen, wij regelen het

Omdat wij al sinds het begin betrokken zijn en kennis van zaken hebben verzorgen wij het office beheer, het onderhoud en de hosting voor HalloWerk.
Daarnaast hebben wij blijkbaar, in tegenstelling tot andere overheidspartners, geen kleine lettertjes. We regelen het gewoon, want zo komen we tenminste ergens.

hallowerk - development2

Klaar voor een mega start?
Wij wel!

Stel al je vragen over onze producten, prijzen, implementaties, of iets anders. Wij zijn hier om jou te helpen!

Raketlancering