Evenementensite voor Nederlandse Loterij
Oranje Peloton is een (sport)initiatief van de Staatsloterij, dat tegenwoordig een onderdeel is van Nederlandse Loterij.
De grootste uitdaging was om een actie-pagina op te zetten voor ruim 1.000.000 bezoekers
De uitdaging
We moesten een website creëren waarbij de kernwaardes en uitdagingen van Oranje Peloton centraal staan. Daarbij is een jaarlijks terugkerend evenement genaamd “Oranje Peloton Tocht”, naast andere acties en een blog, een onderdeel van de uitingen op de website.
Het resultaat
Samen met de opdrachtgever hebben we wireframes en ontwerpen uitgewerkt. Elk type pagina is vervolgens zorgvuldig vormgegeven.
Met als resultaat een volledig responsive website waar bezoekers informatie over Oranje Peloton en de Oranje Peloton Tocht eenvoudig konden vinden. Daarnaast konden de tickets via de website besteld worden en hebben we verschillende actie pagina’s opgezet waar de Staatsloterij gebruik van kon maken. Dit waren pagina’s waar kortingscodes gegenereerd werden en waar ruim 1.000.000 bezoekers op verwacht werden rond de kerstdagen. De acties waren een groot succes, waarna er nog een aantal gevolgd zijn.